ÄNNU ETT RECEPT

2013-04-19 ♡ 18:18:40
Nu tänkte jag lägga upp ännu ett recept! Testade att göra denna chokladgröten idag efter att jag sett receptet på Hanna Fribergs blogg, och det blev faktiskt gott! Dock så gör jag nog halv sats i en lite mindre skål, blev lite mäktigt. Men om ni är chokladmonster precis som jag så borde ni testa!

1 dl havregryn

1 tsk bakpulver

1 krm salt

1 matsked kakao

2 matskedar kokosflingor


 

Blanda de torra ingredienserna och tillsätt sedan:


2 matskedar kaffe eller vatten

2 matskedar mjölk

1 äggvita

1 banan


Ställ därefter i ugnen i cirka 10 minuter på 225 grader och sen är det klart! Jag hade som ni ser hallon till gröten och ringlade också lite honung på.

K O M M E N T E R A

kommentera:

namn:
kom ihåg mig?

e-postadress: (publiceras ej)

bloggadress:

kommentar:

Trackback