RAWFOOD-BOLLAR

2013-05-19 ♡ 16:15:46
Minns ni när jag skrev ett recept på nyttiga chokladbollar/dadelbollar? Nu har jag testat ett annat, liknande recept och dessa är faktiskt ännu godare tycker jag! Dock så fick jag använda vanlig rapsolja och sirap eftersom jag hade varken kokosolja eller agavesirap hemma, haha opsi där sjönk nyttigheten lite.. Men riktigt goda i alla fall, ni borde testa!
 
-Recept från "bodylicious"-

4 dl kokosflingor
3 msk kakao (jag tog lite extra)
2 msk agavesirap
4 msk kokosolja
2 msk vaniljsocker
1 nypa salt
6 dadlar
 
Blanda allt utom dadlarna i en skål. Snitta sedan dadlarna och plocka ur kärnan och lägg sedan dem i en mixer tillsammans med blandningen i skålen. Blanda tills smeten är jämn. Stäng sedan av mixern och rulla små bollar av degen som du sedan ställer in i kylen, dem ska ha stelnat litegrann innan man äter dem!
 
 

K O M M E N T E R A

kommentera:

namn:
kom ihåg mig?

e-postadress: (publiceras ej)

bloggadress:

kommentar:

Trackback